Akoprezit-logo

Plávanie je výborný šport, ktorý posilní celé telo. Ale vedeli ste, že v ňom môžete pokračovať aj mimo letných mesiacov? Plávanie v chladnejších mesiacoch, ako forma otužovania, totiž prináša mnoho ďalších benefitov pre naše telo.

Ako otužovať ?
Ak sa rozhodnete otužovať vo vode, máte na výber z týchto troch spôsobov. Úplne najlepšie je, ak všetky metódy vzájomne dopĺňate.
-    Prvým sú studené sprchy, ktoré sa možno nezdajú, no sú podľa otužujúcich najradikálnejšie. Studenú sprchu si treba dať každé ráno, po dobu 3 minút.
-    Druhým spôsobom je pokračovanie v plávaní od leta až do zimy. Takýto prechod je plynulý a s pocitom zimy sa vyrovnáte neustálym pohybom. Zlepšujete stav svalstva, kondície a otužujete naraz.
-    Tretím je ponáranie sa do studenej vody. Ľadové medvede zväčša prechádzajú od plávania k ponáraniu sa v období, kedy sú jazerá pokryté ľadom a je potrebné vyrezať do nich otvor.

Kedy začať ?
S otužovaním je možné začať kedykoľvek. Pamätajte však na zásadu: „Pomaly ďalej zájdeš.“ No pravdou je, že jeseň predstavuje dokonalé obdobie na plynulý prechod a postupné zvykanie si na stále sa znižujúce teploty.

Účinky na telo

Je známe, že otužovanie vplýva najmä na zvýšenie imunity. Človek sa stáva odolnejším voči mnohým chorobám, najmä pred takými, ktoré postihujú dýchacie cesty. Ale vedeli ste, že otužovanie môže pomôcť proti alergii a slúži aj ako prevencia proti kardiovaskulárnym ochoreniam? Dokonca je dokázané, že priaznivo vplýva na psychiku a zlepšuje odolnosť voči stresu. Otužilci často spomínajú aj ústup reumy a lepšiu termoreguláciu.

Naše telá pre nás robia veľa a otužovanie je spôsob, ako im to môžeme oplatiť. Nájdite si preto všetko potrebné na našom e-shope a ponorte sa za zdravým do ľadovej vody.



Zapoj sa tiež do diskusie

Rating:
Hory-bg-dark-svg