Akoprezit-logo

Správna teniska je pre každú nohu iná a čo viac, je iná aj pre každý typ športu,  či dokonca terén. Pri výbere tej správnej sme vystavení mnohým informáciám a vyznať sa v nich, je niekedy dosť náročné. My by sme Vám to pri výbere správneho páru topánok radi uľahčili a preto sme si pre vás pripravili ťahák. Položte si tieto 4 otázky:

Aký mám typ nohy ?

V prvom rade by ste mali poznať váš typ chodidla. Ak máte ploché alebo príliš klenuté chodidlá, budete potrebovať špeciálne vystužené topánky a vložky do topánok. V opačnom prípade, budú pri chôdzi, či športe trpieť vaše kolená, bedrové kĺby a chrbtica. Rovnako je to aj s biomechanikou chodidla. Tá hovorí o tom, aký postranný pohyb vzniká pri každom vašom kroku. Rozlišujeme neutrálny typ, pronáciu a supináciu. Zatiaľ čo si klenbu nohy určíte v pohodlí domova (mokrým odtlačkom nohy na tmavom podklade), biomechaniku chodidla vám zmerajú v špecializovaných športových obchodoch a rovno vám aj poradia, aké vystuženie je pre vás to vhodné.

Na akom povrchu budem športovať ?

Na cestný povrch budete potrebovať hrubšiu podrážku s pružením, topánky s podporu odrazovej sily a vysokou priedušnosťou.

Do terénnu hľadajte hrubú podrážku s členitým povrchom, obuv s vyššou hmotnosťou, dobrou podporou chodidla a s odolným povrchom pred poškodením a vlhkosťou.

Na indoorové športy sú určené tenisky s tenšou podošvou, menšou hmotnosťou a nefarbiacou gumovou podrážkou.

Na aký šport obuv potrebujem ?

Ak robíte fitness alebo posilňujete, oceníte najmä dobrú fixáciu členku, ľahšia hmotnosť a dobrú priedušnosť tenisky.

Pre cyklistiku sú vhodné topánky so zosilneným zvršok, dobrou fixáciou členku, menšou hmotnosťou  a tvrdšou, členitou podrážkou s vysokou priľnavosťou.

Pri hľadaní topánok na beh, sa držte rozdelenia podľa typu terénu.

Na turistiku sú vhodné trackingové topánky s protišmykovou, členitou a hrubšou podrážkou a vysokou fixáciou členka.


Tréning alebo preteky ?

V tomto prípade sa jedná hlavne o beh. Počas prípravy by ste mali behávať najmä vo vystuženejších topánkach, ktoré tlmia tlak vyvinutý na kĺby a šľachy. No pri behu na dlhé trate, by ste mali obuv vymeniť za ľahšiu. Zdá sa vám, že ide len o nepatrný rozdiel v hmotnosti? Na krátku trasu určite áno, no pri maratóne spravíte v priemere 55 374 krokov a v takom prípade na hmotnosti určite záleží.

Otestujte si naučené poznatky rovno v praxi a pozrite sa na ponuku športovej obuvi na našom e-shope a určite nájdete pár, ktorý hľadáte.

Zapoj sa tiež do diskusie

Rating:
Hory-bg-dark-svg